منتديات زكريات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات زكريات

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

الــــــــــــــــى اين يا 99.9

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
بريق الملائكه
المراقب العام
المراقب العام
بريق الملائكه

الــــــــــــــــى اين يا 99.9 Empty
مُساهمةموضوع: الــــــــــــــــى اين يا 99.9   الــــــــــــــــى اين يا 99.9 I_icon_minitimeالإثنين أبريل 14, 2008 12:55 pm

قبل كتابتى لهذا الموضوع ارجو ان ابين و اظهر اليكم والى صديق واخ عزيز لى بدون زكر اسمه هو يقول انى لا اكتب بيدى ويريدنى ان اكتب بيدى والذ ى اريد ان اظهره وابينه لكم وله من الممكن ان اخذ بعض العنواين او حتى مقدمه مقال وابنى عليها بعد ذلك كتابتى من مخيلتى الشخصيه او عن طريق وثائق واوراق فعليه وهذا ما افعله ويوجد من يعلم ذلك بهذا المنتدى وهو صديقى واخى العزيز صاصا او ( ( درش )) فكلكم تعرفونه ومن الممكن ان تسألوه عن ذلك . وبهذا اكون بينت كيف اكتب مقالتى او كتابتى وللذين لا يعلمون انا فى اعلام قسم صحافه .

الان يمكن ان اقول انى بينت كيف اكتب والان يمكن ان اكتب الموضوع الجديد وهو الى اين يا 99.9 من عشر فى الانتخابات ارئاسيه فا اريد ان اعلم شىء كيف ان يتم نجاح مرشح بنسبه 99.9 من عشرة فى منكم يعلم انى من محافظه السويس والان فيكم من سوف يقول لماذا قال ذلك الان اقول لك وارد عليك لان يوم الانتخابات الرئاسيه لم يتم انتخابه بصوت واحد على الاكثر وليس على الاقل بمعنى انه لم يذهب اى مواطن فى محافظه السويس بكاملها لترشيحه ومع ذلك تم نجاحه بنسبه 99.9 من عشرة فكيف ذل مع العلم انى مع وثائق وصور ومستندات فعليه لمنظر اللجان فى ذلك اليوم تثبت صحه ما اقول ولاكن ااسف اليكم لانى لان ابعث اليكم او اظهر هذه الوثائق لانها كما تعلمون هى سلاحى فانتم تعلمون عن من اكتب لان نخرج عن الموضوع ولاكن كل ما اريد ان اقوله لماذا كل هذا الاصرار عليه الم يستكفون من النهب والسرقه ام ماذا الم يستكفون من ذل الشباب حسرة البنات على شبابها وعدم زواجها وكثرة العنوسه فى بلدنا الم يستكفون عن الحب الذى ضاع ولا اتكلم عن حب البنات للشباب او العكس وانما اتكلم عن حب الوطن فقد كنت اتحدث الى صديق لى فى الجيش فسألته لو قامت حرب من اول من سا تقتل قال هقتل ........ و قائد الكتيبه والقائد بتاعى وبعدين نفسى عشان نخسر الحرب يمكن البلد تتعدل فضحكت وقلت له كام واحد بيقول الكلام ده قالى اسال الكتيبه كلها هتقولك نفس الكلام ولان اضحك عليكم بعدما كنت اضحك على الكلمه زرفت عينى بدموع على الحال الذى وصلنا اليه من هذه الحكومه فا الى اين يا ......... الى اين يا ........ وانتم تعلمون الى من اسأل الى اين ومن يعرف الاجابه ارجو منه الرد .

والى صديقى العزي الذى قال انى لا اكتب بيدى ان خفت ان ترد فا انا لا الومك ولن الوم اى شخص لان يرد فا سوف اعلم انه يتحسر بداخله ولاكن يخاف ان ينطق ولان اطيل عليكم اكثر من لك واحييكم والى اللقاء.
وعد العيون
المشرفه العامه
المشرفه العامه
وعد العيون

مُساهمةموضوع: رد: الــــــــــــــــى اين يا 99.9   الــــــــــــــــى اين يا 99.9 I_icon_minitimeالأربعاء أبريل 16, 2008 2:50 am

اولا اهلا بيك بريق معانا بجد نورت بمواضيعك الشيقه

ثانيا صدقني بيظهر من خلال الاسلوب بعد كده ان كان ده كتابتك او مقتبسها من حد

ثالثا فعلا احنا البلاد الوحيده ال نسبه انتخابتها بتصل99.9 للنسبه ديه طبعا وانتوا عارفين ليه اولا ايام الانتخابات بجد وديه حصل فعلا طلعوا من السجون بلطجيه عشان يمنعوا الناس من التصويت ويرجعوا بعد كده يقولوا الشعب مش عايز يشارك

واحنا كلنا عارفين النتيجه من قبل اي حاجه ومتاكدين كمان منها

للاسف نسوا ان كل ديه زايل ومش هياخدوه معاهم في الاخره لا نملك غير ربنا يهديهم ونخلص منهم علي خير

ميرسي

وعد العيون
بريق الملائكه
المراقب العام
المراقب العام
بريق الملائكه

مُساهمةموضوع: رد: الــــــــــــــــى اين يا 99.9   الــــــــــــــــى اين يا 99.9 I_icon_minitimeالأربعاء أبريل 16, 2008 1:30 pm

علفكرة يا وعد انتى شجاعه جدا انك تردى على موضوع شائك مثل هذا وعلى العموم لو دخلتى على منتدى برامج هتعرفى مين بريق الملائكه ثانيا انا فى اعلام ولو حبيتى ممكن ابقى اديكى موقع النتدى ال بتكلم عليه واتفرجى على القسم السياسى لو حبيتى تقرىى مواضيعى بجد وشكرا على الرد
ساره
صاحب بيت
صاحب بيت

مُساهمةموضوع: رد: الــــــــــــــــى اين يا 99.9   الــــــــــــــــى اين يا 99.9 I_icon_minitimeالأربعاء أبريل 16, 2008 3:01 pm

ايه يابريق المواضيع الجامده ديه
هاشارك وخليها علي الله انا هاقولك اني كنت بشارك في الانتخابات تصويت يعني
ووالله العظيم انا كان معايا خالتو وزوجها وبنتهم كنا اربعه وطلع مجموعه بلطجيه بيجروا ورانا
كل واحد ماسك حاجه في ايده تصور بقي الموقف
وزوج خالتي التاني عضو مجلس شعب بس اخوان مسلمين ضربوا عليه نار بس الحمد لله ماجاتش فيه
واحنا بنقول عايزين تغيير في الحكم
انا حاسه اننا هنبقي مملكه قريب مش جمهوريه وربنا يستر والمنتدي ده مايتقفلش
ههههههههههههههههه
وعد العيون
المشرفه العامه
المشرفه العامه
وعد العيون

مُساهمةموضوع: رد: الــــــــــــــــى اين يا 99.9   الــــــــــــــــى اين يا 99.9 I_icon_minitimeالخميس أبريل 17, 2008 12:42 pm

طبعا بريق ده يشرفني بس بجد مش مدح فيك واضح من اسلوبك انك انسان مثقف جدا وكمان محنك وسياسي جبار

يعني سيبك من اي حد يقول كلام وخلاص ديه حقد وغيره مش اكتر

ميرسي منتظرين المزيد منك
بريق الملائكه
المراقب العام
المراقب العام
بريق الملائكه

مُساهمةموضوع: رد: الــــــــــــــــى اين يا 99.9   الــــــــــــــــى اين يا 99.9 I_icon_minitimeالخميس أبريل 17, 2008 5:28 pm

الف شكر ليكى يا انسه وعد انتى والانسه سارة وانا عندى سلسله مقالات كاتبها انشاء الله انا هكتبها هنا
وهتلقوها كلها هنا عشان خاطر عيونكو بس اهم حاجه ارجو الرد عليها بدون خوف عشان احس انى عملت حاجه وكمان ياريت لانى لما اكتبها عارف هروح فين اهم حاجه ( العيش والحلاوة اوكى ) farao
وعد العيون
المشرفه العامه
المشرفه العامه
وعد العيون

مُساهمةموضوع: رد: الــــــــــــــــى اين يا 99.9   الــــــــــــــــى اين يا 99.9 I_icon_minitimeالجمعة أبريل 18, 2008 7:12 am

هههههههههههه مش تخاف العيش وحلاوه موجدين وكمان حلاوه بالمكسرات وبالشيكولاته لو عايز وعيش باتي بان شوفت بقي روشنه واحنا معاك وربنا يستر وانا محاميه فاشله اد الدنيا

ميرسي

منتظرين المقالات
الفرعون العاشق

مُساهمةموضوع: رد: الــــــــــــــــى اين يا 99.9   الــــــــــــــــى اين يا 99.9 I_icon_minitimeالإثنين أبريل 28, 2008 12:14 pm

انا بشكرك على شجاعتك احنا فعلان اكتر البلاد نسبه التسويب فيها كبيره على شان الشعب غلبان مش عارف حاجه مع انه عارف ان مفيش حد هايسال فيه بعد ما ينتخبه بس بيروح وينتخب وانا بشكرا وعد على الموضوع

الــــــــــــــــى اين يا 99.9
صفحة 1 من اصل 1